צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום שישי, 20 ביולי 2012

הפלגה למנורקה


לאחר 12 יום של עגינה במפרצים, ללא התחברות למקור מים וחשמל, ולאחר ששני נסיונות להתקלח כאשר מד המים עומד על 0 הצליחו אבל ה 3 כשל, נכנסנו למרינה ב AJACCIO  כדי למלא דלק ומים ולהצטייד בכמות הגונה של בגטים וקורסונים לקראת ההפלגה למנורקה.
עקב חיבתנו הידועה לשנת לילה מסודרת, החלטנו לפצל את ההפלגה למנורקה לשניים. להפליג כ 60 מייל לצפון מערב סרדיניה, לעגון לילה במפרץ Rada Della Rella  ומשם להפליג את 200 המייל למנורקה, כך שיהיה רק לילה אחד של משמרות. במזג אויר נאה (אני מתחילה להשמע קצת כמו האנגלים שמכבירים מילים על מזג האויר....אך מה לעשות וחיי הקרוזר תלויים במידה רבה במזג הזה??), הפלגנו לסרדיניה ברוח קדמית של כ 10 קשר, סוול של מטר עד מטר וחצי, מערך מלא ומהירות כייפית של מעל 7 קשר. את הלילה בילינו קשורים לבויה במפרץ קסום ושקט.
יומה הראשון של ההפלגה למנורקה התנהל בעצלתיים, רוח מערבית חלשה מאד, סוול גבוה שהשאירה אחריה הסערה של תחילת השבוע, מפליגים על מנוע - לא משהו שמתפללים אליו אבל... אנחנו בדרכנו לפגוש את סלע שלנו בפלמה דה מיורקה ולא מתלוננים על רוחות חלשות שהן ממילא תמיד עדיפות על סערות. כמובן שידידינו הדולפינים זיהו אותנו לאורך כל הדרך ובעליצות רבה אספו את חבריהם ממרחבי הים התיכון כדי לשחק וללוות אותנו. אפילו את גבו הענק עם השפריץ המוכר של לוויתן זיהינו לא רחוק מאיתנו אבל כל זה הייה רק הקדמה לדבר האמיתי.....
חברים יקרים, אחרי 3 חודשים ויום מאז יצאנו למסע,זה סוף סוף קרה!!!!!
הדייג העלה דג בחכתו! הדייג מחייך, אשת הדייג שמחה וששון וצהלה ב DANA!


אז כפי שאתם בוודאי מבינים, כבר אכלנו טונה בכל האופנים הידועים לנו – בארוחת ערב, למנה ראשונה סושי, ניגרי ומקביליהם, למנה עיקרית – טונה צרובה, למחרת בארוחת צהרים – טונה כבושה בשמן, מלח ותבלינים שונים ועדיין הפריזר מלא טונה – הצילו!!!
מרב שמחה וצהלה, אורי התנדב לחלוקת המשמרות כך שהוא יהיה על הסיפון בזריחה. למי מחברינו שלא מאמין, הוא הנציח את המעמד בתמונה הבאה כדי שתהייה הוכחה.


פינתו של אורי לקרוזרים
חידוש. תת פינה לתודות  הפעם ליותם צימרמן, המכונה בינינו "החבר הטלפוני" . יותם הוא גם שייט, גם חבר, גם חכם אבל בעיקר בעל יכולת מדהימה ללמוד, להתעמק ולחקור כל נושא שאני מציב בפניו. מדובר בנושאים טכניים, מנועים, מערכות חשמל, אלקטרוניקה וכי"וב. ממש כמו במשחק, אני מתלבט באיזה עניין, מטלפן או שולח מייל ליותם אשר "חופר" במוחו ובמקורותיו וחוזר עם תשובות מוצקות.
יש לי חוב קטן ליותם ולמתענינים נוספים בענין ההתנהגות והביצועים של ה"דנא". ובכן ה"דנא" היא קודם כל מפרשית ועל כן ביצועיה על מפרשים לא רעים כלל. כמו כל מפרשית היא אוהבת רוחות צד. ב- 10 קשר היא כבר מייצרת מהירות של כ-7 קשר (ללא ג'ניקר). בגבית וקדמית כהה תתקבל תוצאה דומה ברוח של 12-13 קשר. בקדמית עם מערך מלא היא יכולה להפליג עד 45 מעלות לרוח ועם ראשי בלבד עד 35 מעלות. במלאה מפרשנות מתחילה ב 13 - 15 קשר.

ה DANA בקדמית חדה

על מנוע 1,800-1,900 סל"ד, ים שקט, המהירות 6.8 - 7.2 (היינו יותר מהירים בהתחלה, אולי זה בגלל תוספת במשקל? בבדיקה), כולל התנגדויות של דינגי ושתי חכות לא כולל דגים כמובן, כי אנחנו לא תופשים.
אגב דגים התקשרתי לחברי הותיק, מנחם שפלר משדות ים, ככה התנהלה השיחה:
אני: שפלר, אני לא תופש דגים, מה לעשות?
הוא: שמת חוט במים?
אני: כן
הוא: שתיקה ארוכה.............שמת פיתיון בקצה?
אני: כן
הוא: יופי! אם ככה הכול בסדר.
אז זהו, שפלר יקירי הכול לא בסדר שכן דג על החכה טרם.  הנ"ל נכתב כמובן לפני תפיסת הטונה. אגב לפעמים כשלא בא לי לעשות כלום ומיכל שואלת אותי מה אתה עושה? אני אומר לה שאני דג. זה שלא תופשים הופך ליתרון שכן מדובר במנוחה נצחית.
המשך נתונים. מהירות מקסימלית על מנוע לא בדקנו, מהירות מקסימאלית על מפרשים 8.6-8.8 קשר. לדנא אין "הסחה"  בגלל שיטת ה"ברך" ומיקום הפרופלור, דבר שבילבל בהתחלה והפך לנוח מאוד בהמשך.
בניגוד ל"ליאורה" סירתנו/אהובתנו הקודמת, ה"דנא" יותר גבוהה ויותר קלה ועל כן בים גלי היא "נדנדה" רצינית (נקוה שלא תתפרק בהמשך)
חוב לקרוזרים בסרדיניה. מקומות רבים באי מוגדרים שמורות טבע ועל כן  לפי הפיילוט בוק העגינה בלילה אסורה. זה לא נכון, העגינה ברובם מותרת. בחלק מהמפרצים עם עוגן ובחלק לבויות שהותקנו על ידי השמורה והן מיועדות לכך ללא תשלום.
על האיים הבלאריים – בפרק הבא....

6 תגובות:

אבי לוי אמר/ה...

צווץ דנא יקר,
הטונה אלבקו עם בשרה הורדרד, "מככבת" בלהקותייה בעונה זו גם במזרח הים התיכון, אם תירצו, אשלח לכם מתכונים נוספים לקראת החצייה. אורי, ממש למדת איך הקרוזרים מצלמים דג...ידיים ישרות לפנים כך שהוא ייראה גדול יותר :-)
המשיכו בחגיגת החיים, אבי

מחול וטכנולוגיה?! אמר/ה...

עדיין קוראת, עדיין מתלהבת ומלווה מרחוק...חיבוק.
לנה

סמדר צ'ייפי אמר/ה...

לא מפסיקה לשמוח בשמחתכם. מקווה שאתם עושים חיים עם סלע. תמשיכו לבלות ולהנות. נתראה כשתגיעו לקריביים או לחופי ארה"ב.
המון נשיקות וחיבוקים
מסמדר.

Unknown אמר/ה...

תעשו חיים, אורי אתה כותב ממש מצויין, תמשיך זה ממש מעניין, אני מניח שהמהירות של הסירה יורדת בגלל התלךה של "זקן" בסירה, למרות שאולי אתה עדיין לא רואה את הזקן, ההתנגדות של הסירה למים היא... טוב לא ניכנס לזה, זה ארוך מאוד

אורי ומיכל דנא אמר/ה...

הי, האם זה עמי עידן???
דווקא מעניין אם תכנס להסבר מפורט.
להשתמע,

Tal Cohen אמר/ה...

וואו! איזו זריחה עוצרת נשימה. גורם לי להצטער שאני כבולה למפת תל אביב ואין לי את הזמן לצאת לטייל, לראות מה יש לעולם להציע.
לפעמים נמאס לי מהמגדלים שחוסמים לי את הראות.