צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום שני, 9 ביולי 2012

"חופים הם לפעמים געגועים"....


היו שהעזו ושאלו איך מתגברים על הגעגועים במסע שכזה, לילדים, לנכד, לבני משפחה, חברים, בית שפה ובכלל...
אז זהו, שלא מתגברים. הגעגועים הם חלק בלתי נפרד מהמסע הזה והם מלווים אותנו בכל מפרץ, בכל חוף, בכל פריחה, בכל מסעדה ועם כל כוס יין. וכמו שסלע שלנו אומר – להגשמתו של כל חלום יש מחיר. הגעגועים הם המחיר שאתם ואנחנו משלמים.
כשהגענו למפרץ  ARZACHENA  המוגן והעיירה CANNIGIONE  שנראתה מקום חביב לבלות בו, החלטתי לקפוץ לביקור של שבוע בארץ, להסניף חזק חזק את הילדים והנכד שלי ולחזור עם בטריות טעונות להמשך המסע. החלטנו שאורי ישאר לשמור על  ה DANA ויסגור פערים ברשימת העבודות הבלתי נגמרת שלו.
טיפ למטייל – כדאי להחליט לקפוץ לביקור במקום שהטיסות ממנו ואליו נוחות ולא כאשר הלב נשבר מגעגועים כי אז תמצאו עצמכם נוסעים בשני אוטובוסים, רכבת ושני מטוסים ועוד ממתינים בין אמצעי התחבורה השונים כדי להגיע לאהובי נפשכם לאחר 24 שעות ויותר בכל כיוון.
אז בזמן שאני התחבקתי, נישקתי ונשמתי ילדים ונכד, נפגשתי עם בני משפחה וחברים וזכיתי לאירוח מלכותי אצל חבריי עיריתי ורובי בלאו, אורי השתלט על רשימה מרשימה ביותר של משימות שגם עכשיו, שלושה ימים לאחר שחזרתי, אני עוד מגלה חלק מהן.
קודם כל הוא הנציח את זריחת הירח ברגע שהשמש שקעה - נפלא, נכון?

מיד אחר כך הוא סיים להשחיל את כל 107 הקונוסים של העוגן צף – הידד!!! עכשיו לא נותר אלא להתאמן בלזרוק ולאסוף אותו ולקוות שלא נזדקק לו בזמן אמת.
חבלי ה gangway (הגשר היורד מהסירה לרציף), הוחלפו לחבלים נעימים למגע יפים למראה וקלועים כהלכה.
לעודפי המים מהדוד והמזגן שעד עתה נאספו בקופסה כדי שלא יתאספו בבילג', סודר צנור שמוביל אותם לאחר כבוד אל מיכל עם משאבה ומצוף השואבת אותם החוצה אוטומאטית.
שני מפרשי חלוץ נוספים, נבדקו, הותאמו להם מעלנים והם נקשרו מוכנים להרמה על הסיפון.
הלוקרים בקוקפיט סודרו כך שציוד שאנו נזקקים לו לעיתים תכופות יהיה זמין על חשבון ציוד פחות נדרש.
קורוזיה שהחלה להצטבר על הברזים ברחבי הסירה, הוסרה והברזים הוברקו.
ההגאים שאמנם הפסיקו לרעוד אך החלו לדפוק ולהשמיע קולות לא סימפטיים, טופלו והושתקו.
ואחרון חביב- בקבינה שלנו הותקן שעון חדש ויפה במקום זה שהיה שם באופן זמני וביני לביני כבר חשבתי שהזמניות הזו נצחית כמו אחרות שקדמו לה.
אני חזרתי כאשר במזוודותיי 4 דברים שנזקקנו להם ביותר: הראשון  – תאריך ביקור של סלע אצלנו, השני, חלוץ נוסף שהשארנו בבית עקב בעיות משקל עודף, השלישי – קפסולות קפה למכונת האספרסו וכמובן ערמת ספרים חדשה.
עם חזרתי ניצלנו את התנופה שאחזה באורי וסידרנו יחד את הצמצום השלישי של המפרש הראשי. נראה כאילו סימנו V  על כל רשימת העבודות. אבל האמת שאני ממש לא משלה את עצמי, ברור לי שתוך יומיים אורי ימציא רשימה חדשה....
הימים האחרונים עוברים בנעימים במפרצים מהממים, כאשר את האדום של הגרניום הפורח ביוון מחליף הסגול הבוער של הבוגנביליות בסרדיניה.
מפרץ CERVO




"סתם" בית, עם דשא, פרחים, מזח וסירה...

וגם לזו קוראים יאכטה
התמונות הבאות צולמו במפרצי שמורת הטבע של איי LA MADDALENA. מין גן עדן שכזה אשר סביבו בנו עשירי איטליה את בתי הקיץ שלהם שמשתלבים בנוף מבלי להפריע לו. פשוט מדהים!






פינתו של אורי לקרוזרים
קודם כל למי שלא הבין עד עכשיו מה זה קרוזר, אז הנה דוגמה לדבר האמיתי - 

סרדיניה וקורסיקה הם איים מדהימים ומומלץ לכל חובב ים (לא רק קרוזר) לשייט בהם\דרכם. למי שזה רחוק מדי מנמל הבית, ניתן לשכור כאן במקומות רבים ובמגוון רחב יאכטות מכל הסוגים.
כאמור שני האיים  יפהפיים אך הצד הצפון מזרחי של סרדיניה והדרום מערבי של קורסיקה מפורצים במיוחד ועל כן אטרקטיביים יותר.
עגינה - אפשרויות העגינה מגוונות ולמעשה כל בחירה בכל רגע נתון אפשרית. 1.עגינה במפרץ בחינם. 2. עגינה על בויות במחיר סמלי 3. עגינה במרינות מכל הסוגים, מ 20 יורו, עד 150 יורו ללילה.
זמן - זמן מומלץ, הם החודשים מאי ויוני. מזג האוויר מתאים גם ביולי ואוגוסט  אך כאן באיטליה וצרפת גם למבוגרים יש חופש גדול, יוצא אפוא שכל המרינות משנות מחיר ב-1 ליולי ומכפילות את מחירן ואף למעלה מכך. הזולות (העירוניות) מעלות גם בפי ארבע. לא לשכוח, כמו בכל איטליה הדרומית, לפני כניסה למרינה להסכים קודם על התנאים והמחיר.
תחביבים - למי שמשלב לצד השייט תחביבים נוספים, זה המקום. ביבשה: ג'יפים, אופנים ורגל. בים השמים הם הגבול: גלישת רוח וקייט, חתירה, קיאקים, צלילה ודייג. הכול כאן מתנהל ברמה גבוהה ומקצועית.
מזג האוויר  כאן בקיץ פשוט מושלם. 24-27 מעלות ביום, 19-22 מעלות בלילה. השמים כחולים, כמו שניתן לראות אצלנו רק בחורף, לחות יחסית נמוכה כ-50-60% (הערכה). רוחות: קצת מסובך. מבלי לחפור יתר על המידה  בצפון סרדיניה ובדרום קורסיקה הרוחות משתנות 10-20 קשר . רצוי לעקוב יום יום ובהתאם לגזרה, לעמוד במפרץ ב-אוף שור. אזהרה! במחזורים של 5-7 ימים נכנסת ה -  LIBECCIO   ליום, יומיים. רוח מערבית עד צפון מערבית חזקה, עד 35 קשר (זאת לא מיסטרל עליה נדבר פעם אחרת) רצוי לא להימצא במיצר, במפרץ זה בסדר. אני באופן אישי עוזב הכול ונוסע לגלוש. מהמרכז ודרומה, בסרדיניה ומהמרכז צפונה בקורסיקה, משטר הרוחות משתנה.   

אין תגובות: