צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום שני, 13 במאי 2013

ברמודה - BERMUDA

חמש יממות נפלאות ואנחנו בברמודה!!! איזה תיקון לתנאי ההפלגה מערבה, איזה כיף להתחיל כך את הדרך חזרה! האטלנטי קיבל אותנו בתנאי מזג אויר אידיאליים. יצאנו לים לאחר הטקס של שתיית יין משותפת לנו ולאלי כל הימאים והדתות כולן. רב הדרך נשבה רוח צד עד קדמית קהה בעצמה של בין 13 ל 20 קשר, הגלים בדרך כלל הגיעו מהצד או מאחור בגובה של עד 2.5 מטר והסירה טסה במהירות ממוצעת של 7.1 קשר במשך חמש יממות כאשר שעות רבות נצפו בה גם מהירויות של 8.5 ו 9 קשרים, עם ראשי בדרך כלל מצומצם בצמצום ראשון ועם חלוץ קטן בעל גזרה מיוחדת לרוחות קדמיות שהותקן במיוחד לכבוד החציה מזרחה - תוצאות מדהימות!
נכון שהפעם היינו כבר יותר חכמים וגיבינו את עצמנו בכל דרך אפשרית כדי לקבל את התחזיות הכי מעודכנות והכי מקצועיות שיבטיחו, עד כמה שניתן, המנעות מסערות. אורי ויותם חפרו בכל אתר מזג אוויר אפשרי והחליטו על מועד היציאה, כריס פרקר "מומחה אטלנטי" המספק תחזיות מפורטות והמלצות למסלולי הפלגה צייד אותנו בתחזית אוהדת לכל ימי ההפלגה שתכננו ואברהם אורי, שחווה אתנו את הרפתקאות החציה מערבה, ישב הפעם בבית ועדכן אותנו כל יום, דרך הטלפון הלוויני, על תנאי מזג האויר המצפים לנו ביממה שלפנינו - התוצאה היתה מעבר לכל צפיותנו, פשוט ימי הפלגה מושלמים! 
מרב מושלמות יותם כבר הביע חשש שנצטער על כך שהזמנו אותו כי נראה שממש אין צורך בעזרה שלו וכמו כן התגנבה אכזבה לקולו שרשימת הלימוד שאיתה הוא הגיע ל"דנא" לא תתממש כי הכל כל כך יציב וחוץ מאשר לתרגל צמצום ראשי מצמצום ראשון לשני ולהיפך הוא לא משפר את הידע שלו במפרשנות ... אחרי שנקשנו מיליון פעמים על כל פיסת עץ אפשרית בתקווה שהוא ימשיך להשתעמם ואת ההשתלמות במפרשנות נעשה באיים האזוריים, הגענו למסקנה משותפת שבהפלגה לאזוריים כנראה עוד יהיו הזדמנויות להשתלמות אינטנסיבית...
יום ההפלגה הראשון זימן לנו שלל חוויות שייט כייפיות. מלבד תנאי הפלגה אידיאליים ליוו את הסירה דולפינים חייכניים ושובבים ולאחר התיעצות משותפת בה הוחלט כי כדאי לאכול דג בארוחת הערב דג והחכות הושלכו לים, עלו בבת אחת שתי טונות נאות, אחת בכל חכה. טונה אחת נשלחה חזרה לחיי חופש ודרור באוקינוס והשניה פולטה כראוי, נצרבה קלות והוגשה ברוטב סויה וג'ינג'ר לארוחת הערב. מה עוד יכול לבקש שייט???





















ימי ההפלגה עברו בנעימים, כאשר יותם אשר בילה איתי בכוללת הקיבוצית את כל שנות ילדותנו, חלק איתי את אותו שולחן בכתת נעורינו ובשנים האחרונות מארח ביכטה שלו להפלגות בין ישראל לטורקיה ויוון את " בני כתת מעין", חולק אתנו סיפורים וחוויות משעשעות ויחד אנחנו מעלים זכרונות ומשווים בין פעם פעם להיום. מה השתנה וכמה ומה נשאר ממש דומה ל"כשהיינו ילדים"...
לאחר נסיון נוסף לדוג ויתרנו על הרעיון מכיוון  שלאורך כל הדרך הים הייה מכוסה באצות דמויות ספוג שנתפסו בפתיון בתדירות של כל כמה דקות.
הייה המון זמן לקריאה...אנחנו התרכזנו ברומנים, בלשים 
וספרות יפה בעוד יותם חדור מוטיבצית הלימוד, קורא כל ספר הדרכה והתקנה של מכשירי היכטה השונים, לומד אותם בעל פה וחולק אתנו מדי פעם מידע חדש על בית אבינו שלא ידענו - וגם זה כיף אמיתי.























ביממה הרביעית, לפנות ערב אורי צועק - לוויתנים!!! הסירה חלפה במרחק של לא יותר מ 5 מטר מזוג לוויתני ענק מסוג SPERM WHALE שאחד מהם שילח את סילון המים שלו לאוויר, השני נהם נהימה מפחידה וסביב שניהם כתם חום גדול במים - אנחנו מקווים שהכתם הוא כתם של דם המלטה ולא כתם דם מפציעה כלשהי. חווית הפגישה עם לוויתנים היא מרגשת עד אימה. מחד יופי עוצר נשימה ומאידך פחד מפני המחשבה מה הייה קורה אילו עברנו עליו, אילו הייה פוגע בנו??. אורי שהספיק להסתכל הישר לעינו של הלוויתן לוקח איתו את המבט לשנת לילה מסויטת למדי.
התנאים מאפשרים ארוחות בוקר וערב כיד המלך וכשבאופק נראים חופי ברמודה, קיימתי את הבטחתי ואפיתי עוגה שהוגשה חמה עם כף שמנת לתחילתו של בוקר חייכני בו נגיע לברמודה.
כל שייט המכיר את נהלי הכניסה למים הטריטוריאליים של ישראל וחושב שחיל הים שלנו הוא הכי רציני ויסודי במעקב אחר כלי שייט הנכנסים לתחום ישראל לא חווה כניסה ללמים של ברמודה. הסיבות כאן שונות - הם כנראה לא חוששים ממחבלים או לחילופין מחייזרים, למרות שלל האגדות האופפות את האזור אבל הם עושים כל שביכולם כדי למנוע מכלי שייט לעלות על ריף או להכנס למצב של מצוקה. כאשר הסירה מגיעה לטווח של כ 20 מייל מחופי ברמודה קורא לנו "רדיו ברמודה" בקשר בשם הסירה - הוא מזהה אותנו דרך מערכת ה AIS, הוא מפנה אלינו כ 20 שאלות שרובן ככולן עוסקות בתנאי הבטיחות של הסירה - אם יש טלפון לוויני על הסירה ומה מספרו, אם יש EPIRB על הסירה ומה מספרו, מה שם יצרן אסדת ההצלה ולכמה אנשים היא מיועדת וכו' וכו' וכו' הכל כדי שאם חס וחלילה יקרה משהו הם יוכלו לתת את הסיוע המהיר והיעיל ביותר. אחרי כל תשובה שניתנת לו הוא משיב MANY THANKS וממשיך לשאלה הבאה. בסוף התהליך שאורך דקות ממושכות ביותר הוא מברך אותנו על בואנו לברמודה ומאחל לנו בילוי נעים באי והמשך הפלגה בטוחה. בגישה לאי הוא שוב בקשר נותן לנו אישור להכנס ומוודא שהתעלה פנויה מכלי שייט אחרים, מדריך אותנו בכניסה המסומנת היטב ומפנה אותנו לרציף המכס והאימיגריישן ומוסיף שאפשר לפנות אליו בכל שאלה  - איזה יופי איזו קבלת פנים.
מכיוון שגם סירות ה ARC נמצאות כאן לפני החציה מזרחה, אין כלל מקומות עגינה על רציפים ואנחנו עוגנים במפרץ על עגן ומוציאים את הדינגי לטבילה במימי ברמודה.
כניסה לברמודה
עמוד סימון בתעלת הכניסה לברמודה


יותם מחסל מערך בכניסה לברמודה

מבט על הכניסה מתוך המפרץ 


סיור לילי בעיר ST GEORGE'S מגלה עיירה חמודה ומסודרת. ארוחת ערב מעולה הכוללת מרק דגים סמיך וחריף, פיצה מלאה בכל טוב, מנת סקלופ ברוטב יין ושמנת ובקבוק יין אדום מסכמים בטוב טעם את החלק הראשון של מסענו מזרחה.


4 תגובות:

מחול וטכנולוגיה?! אמר/ה...

שוב שלום לכם חברים יקרים

טוב לשמוע על התחלה מושלמת להפלגה חזרה ותענוג לפגוש תמונות מופלאות של ים ויבשה בצבעים מדהימים של כחול וירוק.
מחכים לכם כאן.

Unknown אמר/ה...

הי אורי, מיכל ויותם, אני מתנצל שלא נכנסתי בזמן האחרון לבלוג (זו התרפיה שלי) ופספסתי כמה רשומות, היום צלצלתי ליותם , הטלפון לא ענה, אז נכנסתי לבלוג, והנה יותם שם, אז תעשו חיים, וסעו בזהירות, דרך אגב בזמן האחרון יש לי הרגשה שהליכה לעבודה, כל יום באותו מסלול, זה לא בדיוק באופנה היום..

Unknown אמר/ה...

דרך אגב, איך אתם מופיעים במערכת ה AIS ?

אורי ומיכל דנא אמר/ה...

אז בינתיים הגענו לאזוריים.
עמי - אפשר לעקוב אחרי ה DANA לפי הדגל האמריקאי ומספר ה MMSI:
338318000
להשתמע