צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום שבת, 2 בפברואר 2013

מרטיניק MARTINIQUE

ניצלנו יום בו לרוח הייה טיפטיפה רכיב מזרחי כדי להפליג מסנט לוצ'יה למרטיניק. כבר בהתקרבנו לאי, התחלנו לסמן את המקומות בהם נרצה לעגון עם משפחת ברנע. מפרצים טורקיזיים ומוגנים יחסית לאנשי היבשה והגינות שמצטרפים בקרוב.

כשלמדנו בספר מי התיישב במקום היפה ביותר במפרץ LE MARINE לא הופתענו לגלות שהאזור כולו שייך ל CLUB MED המפנק אלפי צרפתים בכל שנה.
במשך מספר ימים עמדנו על עגן במפרץ LE MARINE כאשר סביבנו מאות סירות מכל העולם ואשר רבות מהן כבר פגשנו במהלך המסע שלנו. הפתעה אמיתית היתה לפגוש זוג נורבגי המשייט על סירה זהה לשלנו ELAN IMPRESSION 444, זו הפעם הראשונה שאנחנו פוגשים סירה כזו בצד הזה של האטלנטי והשמחה בשני הצדדים היתה רבה.
כמובן שהזמנו אותם לבירה והחלפת חוויות (וקצת קיטורים על מגבלות הסירה). התחלנו בבירה אצלנו בקוקפיט וכשהבנו שאין להם שום כוונה להפרד, המשכנו יחד למסעדה סמוכה למרינה.

פרד וגרו בעלי סירה זהה לשלנו
פרד הוא שוטר בדימוס שלא הפליג לפני כן מימיו אך תמיד חלם לעשות זאת. גרו, עובדת סוציאלית, אף היא לא הפליגה אך הסכימה לנסות להיות חלק מהחלום של פרד....הוא עבר קורס של כמה חודשים, קנו יכטה ומיד יצאו לחצית האטלנטי עם צוות של של עוד שניים שהידע והנסיון שלהם אף פחותים משלהם כדי שלא יהיה מי שיגיד לו כל הזמן מה לעשות. כפי שהם מעידים בחיוך, עבורו זה הגשמת חלום והוא נהנה מכל רגע, עבורה זה גם חלום אבל פעמים רבות... חלום בלהות.

לאחר הרפתקאות, חוויות, פספוס טיסות, תחנונים לדיילות קרקע, מרוץ נגד הזמן, קניית כרטיסים חדשים והפגנת נחישות ודבקות במטרה שרק יוצאי סיירת מטכ"ל יכולים להפגין, הגיעו הזוג ברנע ונחתו על סיפון ה"דנא". מכיוון שחנה שלנו מאד אוהבת את הים...מרחוק, החלטנו מראש שבימים הראשונים נטייל באי ברכב ונלון בסירה ולאחר מכן נפליג "בקטנה" בין המפרצים עד פורט דה פרנס בה הם ירדו ויעלו על הטיסה חזרה הביתה.
חנה ועזרא ברנע
ביום הראשון טיילנו לאורך החוף המזרחי, עצרנו במפרצים יפהפיים,

טיילנו בלשון היבשה PRESQULLE DE LA CARAVELLE הפורצת מתוך האי למימי האוקינוס האטלנטי בחן רב כל כך וסיימנו את היום הקסום הזה בארוחת יום הולדת שאורי בישל עבורי מהדג ששמרנו לארוע מיוחד, שרימפסים מלוא הצלחת ועם הפרחים המדהימים שחנה התעקשה לקנות ולסדר לכבוד הארוע.

ארוחת יום ההולדת של מיכל!!!
היום השני עבר עלינו בפיות פעורים ואישונים מוגדלים מיפי הגינון לצדי הדרכים. פגשנו גברת מקומית, חייכנית וגאה שמיוזמתה מגננת בצורה מדהימה את צידי הכביש העובר ליד ביתה. חנה ביקשה וקיבלה אישור חינני להצטלם עם "קוסמת" הגינון.

לא יכולנו שלא לערוך סיור מוקפד באחד מהגנים הבוטניים JARDIN BALATA

ולצפות על הר הגעש PELEE האפוף תמידית בערפל ו"מקושט", איך לא, באנטנות סלולריות למכביר...

בדרכנו חזרה למעגן, עצרנו ל"התרענן" באחוזה ליצור רום. טעמנו את כל סוגי הרום שיש למקום להציע במגוון קוקטיילים מעולים והתפעלנו משימור ושיחזור המקום.

לאחר כמה כוסיות של רום אורי התחפש לטרזן....

לאחר שלושה ימי רכב, הרגשנו מוכנים לצאת לים. וכפי שהבטחנו לחנה, עשינו זאת בצעדים קטנים ומדודים.
ביום הראשון רק עברנו מהמרינה למפרץ ועגנו מול החוף היפהפה של קלוב מד. את הירידה לחוף עם הדינגי, דחינו למועד בלתי ידוע....

ביום הבא כבר הפלגנו ממפרץ  LE MARINE למפרץ FORT DE FRANCE ועגנו בחלקו הדרומי של המפרץ מול העיירה ANSE MITAN.
בדרך עצרנו להתרעננות, שחיה וארוחת בוקר.

בסופו של דבר, לאחר שבלהטוטנות וממזריות רבה הצליחה חנה לדחות את הירידה לדינגי, הגיע היום הגורלי בו לא הייה מנוס ומי שרצה לאכול צריך הייה לרדת לדינגי. אורי, שבעבר כבר הצליח להכניס את חנה למים בעזרת חגורת ההצלה, לקח על עצמו גם הפעם את המשימה המורכבת.....
 "אם יקרה לך משהו - תשרקי במשרוקית!!!"

המשימה בוצעה בהצלחה - חנה בדינגי ואפילו צוחקת עד דמעות....

זהו, עבר עלינו שבוע נפלא של טיולים, הפלגות, יין, רום וצחוקים לרב. נפרדנו מהברנעים, הייה לנו יום להתארגן לקראת הצטרפותו של יוחוס והיום, ה  - 2.2.2013, יום הולדתו של אורי, אנחנו מקבלים את יוחוס כמתנת יום הולדת - אחלה מתנה! גם די גדולה....

אבי לוי אמר/ה...

הי מיכל ואורי,
מזל טוב מיכל, גם אם זה מעט באיחור. לא יכול להיות מקום יותר מושלם לחגוג בו, אתם מזכירים לי חוויות שהיו לי במרטיניק ובכלל. המשיכו ליהנות ולשתף בבלוג המקסים. (המייל התקבל והד"ש הועבר)
אורי, לא יכול להיות שאין לך טיפים לקרוזרים, כולנו רוצים לשמוע וללמוד.