צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום חמישי, 24 במאי 2012

עבודות בקורפו

כמו שהבטחנו לעצמנו ולכם, הימים בקורפו היו מלאי פעילויות.
אזהרה - מי שעבודות נראות לו חלק מיותר במסע, מוזמן לדלג על הרשימה הזו ולחכות עם בירה לרשימה הבאה.
שוכני היבשה אשר בין הקוראים, שאלו אותנו, איך זה שיש כל כך הרבה עבודות בסירה חדשה אז ככה:
יאכטה ובעיקר יאכטה של קרוזרים מאגדת בתוכה לפחות 4 מערכות עיקריות שונות שכל אחת דורשת תשומת לב ומיומנות נפרדת:
1. שייט ומפרשנות - מערכות סיפון הכוללת את התורן, וונטות, מנור, מפרשים,עוגנים, חבלים, גלגלות, וינצ'ים וכו' וכל זה צריך  להתאים לרוחות חלשות, חזקות וחזקות מאד.
2. מערכות תקשורת, ניווט והצלה הכוללות רדיו VHF קבוע ונייד, טלפונים סלולרי ולוויני,
  (EPIRB - (Emergency position indicating Radio Beacon, מחשב נייד עם תוכנות ניווט לרב ואופציות התחברות לאתרי מזג אוויר, פלוטר עם מפות דיגיטליות, מפות אדמירליות, ספרי ניווט והדרכה, אסדה וחגורות הצלה.
3. מנוע  - לתנועה ואנרגיה ,מערכות חשמל כפולות 220 וולט לצריכה בחוף ו 12 וולט לצריכה בים עם מערכות טעינה אלטרנטיביות הן סולריות והן רוח.
4. בית למגורים - מטבח, על אביזריו, שרותים ומקלחות, מזגן, דוד מים חמים, חדרי שינה וסלון, כלי בית וכד' שיהיה גם נח וגם נעים.
וכמובן אין ספור מערכות משנה כגון מערכת כיבוי אש,חרטומן,כננת עוגן, משאבות לרב , ניידות לחוף - דינגי ומנוע ועד ועוד...
בגדול גדול - אורי אחראי על סעיפים 1 ו 3 ואני על סעיפים 2 ו 4. נו באמת ברור שזה בגדול, אני ממש לא אחראית על הדוד חוץ מאשר לצעוק - נגמרו המים החמים!!! וגם לא על המזגן...מאידך אני כן אחראית לנדנד לאורי שמועד הטיפול למנוע הגיע ואם אנחנו רוצים שהאחריות תהייה בתוקף אז טיפול ועכשיו! לאורי, כמו לרבים מהקרוזרים, תכונה תמוהה לעשות את כל העבודות בסירה לבד מה שמאד הטריד את רעות הדני, הנציגה הטכנית של אלאן. בתום הליך המעבר על הסירה בסלובניה, משכה אותי רעות הצידה ובלחישה מודאגת אמרה: "מיכל, תקשיבי לי ותקשיבי טוב, אם את רוצה שהאחריות על המנוע תהייה בתוקף את חייבת לרסן את אורי ולשים אזיקים על ידיו בכל פעם שהוא מתקרב למנוע. בשנתיים הבאות מותר לו להגיד למנוע בוקר טוב בבוקר, לילה טוב בערב, להניע ולכבות אותו ו... זהו!!! שלא יעיז לעשות כלום חוץ מאשר לטלפן לנציג וולוו הרשמי שיבוא לטיפולים שוטפים ותיקונים אם צריך". אז זהו, מאז אני מסתובבת עם אזיקים ואחראית על לוחות הזמנים של הטיפולים.
דוד אבנר ואבי ברגר, עמיתי בפרטנר, בודאי מחייכים או מודאגים לקרוא שאני אחראית על כל כך הרבה מכשירים אלקטרוניים לאחר שבמשך 5 שנים הסתלבטו עלי שאני נשארת עם מכשיר סלולרי בן חצי שנה כי אני "מאותגרת טכנולוגית" ולא בא לי להתמודד עם השקות של מכשירים חדשים כל שבועיים שלושה. אז תנוח דעתכם.... אני מסתדרת לא רע. מאידך אורי משועשע למדי בכל פעם שהוא נתקל בנסיון שלי לפתור סוגיה טכנית שאצלו אפילו לא נכנסת לרשימת ה"סוגיות" הוא פשוט קושר משהו בהיסח הדעת, מבריג, משמן או "השד יודע מה" וכלל לא הבחין שהיתה בעיה. 


אז הסירה אכן חדשה אך מגיעה עם ציוד חלקי ואת כל היתר יש להתאים לפי הצרכים, ההעדפות והשימושים של בעלי היאכטה.
יש להניח שכל מי שעבר לבית חדש מכיר את ההרגשה ויודע שרק עכשיו מתחילה העבודה, אז עכשיו תדמיינו שעברתם לבית חדש, לידו חונה מכונית חדשה ובמפרץ הצמוד עוגנת סירת מפרש ובכולם צריך לטפל בעת ובעונה אחת. אז זה כיף גדול אבל גם בהחלט לא מעט עבודה....


ראשונה הופיעה דינה ה"רפדת" וכמקצועה כן היא,מרופדת כהלכה מכל עבר וכפי שהיא מעידה על עצמה בחיוך גדול "אלהים התבלבל אצלי והצמיח אותי לרוחב במקום לגובה". מדדה, חישבה, התרוצצה אנה ואנה, הבטיחה לברר אם הבד שאני רוצה קיים במלאי וחזרה עם הצעת מחיר ולוח זמנים סבירים ביותר כיאה לבעלת מקצוע ובניגוד גמור להתנהלות הפקידותית ביוון. לשאלתנו מתי אפשר לדבר איתה היא עונה שבכל שעה, אמש עבדה עד 12 בלילה ובבוקר היא כבר כולה רוח סערה. ממנה הזמנו מזרון שישלים את המיטה בסלון למיטה זוגית רחבה כדי שלאברהם אורי יהיה נח באטלנטי..., כריות גב לקוקפיט וכריות לרפוד כסאות התצפית בקוקפיט - צריך שיהיה נח ואני לא מסכימה להוציא כריות מהמיטה החוצה....
בתום העבודה התישבה דינה בחיוך גדול על מושב התצפית, מרוצה מאד ממעשי ידיה - 

שני הופיע יאניס - איש ריימרין שהוזמן להתקין את מכשיר ה AIS - (מכשיר הקולט ומשדר לכלי שייט ומראה לנו מי נמצא איפה, מה שמו ולאן פניו...), יאניס הבטיח ללמוד את הנושא ולחזור עם הצעת מחיר ולו"ז. כשניסינו לעניין אותו בעבודות חשמל נוספות כגון התקנת גנרטור הרוח והתקנת מנהל "בנק החשמל" הוא התנצל ואמר שהוא עושה רק מה שהוא מומחה בו ונתן לנו טלפון של חשמלאי אחר - יפה, אהבנו!
אבל... הוא למד ולמד ולמד, לא הצליח למצוא חלק שהייה חסר ולבסוף בהחלטה משותפת נפרדנו איש איש לדרכו.


אורי בילה את שעות הבוקר במרומי התורן בבדיקות נזקים ובחיבור מחדש של חבלי הלייזי פק ובדיקת מעלנים, צלבי תורן וכו'.

להבדיל מהטיפוס שלו למרומי התורן ב"אנטינאה" לפני 35 שנה, אז הוא טיפס ללא מעלן וללא חבלי אבטחה באמצע האטלנטי, הפעם הוא הועלה קשור למעלן ומאובטח בחבל נוסף ולהבדיל מהעליה למרומי התורן ב"ליאורה", אז אני הייתי מפתחת את שרירי הזרוע במאמץ לסובב את הוינצ' ולהרימו, הפעם השתמשנו ללא בושה ובעונג רב בוינצ' חשמלי כדי להעלות את אורי לבילוי שלו ברום. למחרת הוא לבש חליפת צלילה, התחבר לקומפרסור וירד להחליף שוב את הפרופלור ולהחזיר למקומו את הפרופלור המתקפל.
כמו כן השלים אורי שורה ארוכה, ארוכה, ארוכה של משימות ומטלות שונות וסימן V על רב הסעיפים ברשימות שהוכנו בבית...








ממסגר התמונות קיבל את מפת העולם ה"עתיקה" שקנינו בקורצ'ולה למיסגור כמו גם את "לידת ונוס" של בוטיצ'לי שקנינו לפני שנים בפירנצה ושבה ונגלתה כאשר ארזנו את הבית והעיקר הוא הבטיח להכין לי פלטה מגנטית ממוסגרת כדי שנוכל לתלות עליה את תמונות יקירנו שהשארנו בבית ולהביט בפניהם החייכניות בכל עת שנחפוץ. וכך הפכה פינת הקפה שלנו לפינת "קפה וגעגוע"...


בעלי החנויות לציוד ימי שמחו בכל פעם שאורי נכנס, מחככים את ידיהם ובאדיבות רבה מוכרים לו חבלים לרב, מעלן לחלוץ נוסף, חבלים לצמצום השלישי, חבלים וספיבלים לעוגן הצף, מנורה לקוקפיט, מקלות לגננצ'ים נוספים,פנדרים, גלגלות, זינקים, קליפסים, טבעות ושאר צעצועי ימאים....
לאחר סוף השבוע המשיכו להופיע בעלי מקצוע נוספים:
אורי, אלכס ופניוטיס בתום עבודות החשמל


לאונדיס החשמלאי הגיע להתקין את "מנהל בנק החשמל" וטורבינת הרוח אך נעלם לאחר שנתן הצעת מחיר שערוריתית ובמקומו הגיעו פניוטיס ואלכס. פנויטיס המגדיר עצמו כ "money man"' , נותן את הצעת המחיר, מיעץ בטלפון ובא בסוף לגבות עם חיוך גדול ואלכס, צעיר חייכן, יסודי וסבלני שעבד שעות רבות בהתקנת מכשירי החשמל השונים.
פינת המכשירים בתום העבודות






















סוטיריס איש האלומיניום הגיע לבנות את הקונצטרוקציה שעליה תותקן טורבינת הרוח וזרוע להתקנת גלגלת להעלאה והורדה של מנוע הדינגי כדי שאורי לא ישבור את הגב ואולי גם יפסיק לחתור...
בעל מקצוע מעולה, צנוע וחביב שבהחלט יכול להתפאר במוצר הסופי - 



אריס, מכונאי וולוו הגיע לעשות את הטיפול במלאת שנה למנוע. 


אבל המפגש עם הנגר הייה המרגש ביותר. לאחר דין ודברים "ידני" מכיוון שהנגר לא מדבר מילה אחת באנגלית, ולאחר שאורי הפגין נחישות יוצאת דופן, כיוון שהנגר הבהיר לו חד משמעית שהוא לא עושה עבודות לסירות ובמורד הרחוב יש נגר אחר ושבמחילה מכבודו ילך אליו, הוא התרכך, בחן את המדפים שאורי הציג בפניו והסכים לעשות את העבודה. בעוד הם מסכמים מחיר ולו"ז ולוחצים ידיים לפרידה, הבחנתי בתמונת תינוק שהיתה תלויה מאחורי הנגר, שהזכיר לי את אלון, הנכד המדהים שלנו. מיד שלפתי את האייפון והראתי לנגר את תמונתו של אלון. תוך חלקיק שניה אורו פניו של הנגר באור יקרות, הוא צעק את שמה של אשתו לפינת הנגריה, זו הופיעה כולה נרעשת והמחזה שהתרחש לאחר מכן, רק סבים וסבתות לנכד ראשון יכולים להבין. שני הסבים התמוגגו מתמונות הנכדים, כל אחד משוויץ בשפתו ושניהם מסכימים שהנכדים דומים דמיון רב ומתוקים שאין דברים כאלו בעולם כולו. לא יכולנו להיפרד מבלי להנציח את הצמד החביב הזה עם תמונת נכדם -


 פינתו של אורי לקרוזרים

הכנות למסע ממושך, לדעתי, הכי טוב לעשות בארץ. בעלי המלאכה מנוסים ומקצועיים, דוברי עברית וקוראי אנגלית ויש לך את הזמן לפרוס את העבודות על פני תקופה סבירה מבלי להפריע לאורח החיים השגרתי. אבל... מי שמתעצל להגיע לארץ (כמונו), כי אין לו זמן מפאת עבודה (כמוני) או כי זוגתו שתחיה, הטילה וטו על הפלגה בחורף כי קר לה והיא נעשית חסרת סבלנות (שממילא המפלס שלה לא גבוה במיוחד גם בימים חמימים) ובהחלט הספיקה לה ההפלגה בפברואר מפריוזה לארץ עם הסירה הקודמת, צריך להערך לעבודות במקום אחר.
אנחנו תכננו את העבודות לקורפו מכמה טעמים: ראשית בעלי המלאכה היווניים מנוסים ומקצועיים, שנית, חם ונעים כאן יותר מאשר בקרואטיה ושלישית חשבנו שלפני שיא עונת הצ'רטרים, בעלי המקצוע "מגרשים זבובים" בחוסר מעש ורק יחכו לנו שנבוא ונציע להם משימות ב DANA - טעות! טעות! ושוב טעות! לפני העונה הם כולם עסוקים ב"להכין את העונה", עמוסים בעבודה ונותנים לך לו"ז של עוד שבועיים רק לבוא ולראות מה העבודה, עוד מספר ימים להצעת מחיר ועוד מספר ימים עד שהחומרים מגיעים מהיבשת ומתחילים לעבוד. 
לפיכך, המלצתי כאמור שעבודות יש לערוך  בארץ או לאחר עונת הצ'רטרים אשר זוכים כאן לעדיפות על פני הקרוזרים.
מי שרוצה או צריך בעלי מקצוע בקורפו, מוזמן לעמוד איתי בקשר ולקבל המלצות.

4 תגובות:

שרון סיראי אמר/ה...

וואוו- איזה יופי של בלוג!! תמשיכו לעשות חיים ולדווח!!
נשיקות
רעות ושרון

נעמה אמר/ה...

פעם ראשונה שאני שומעת תלונה על מפלס הסבלנות של הזוגה. מוחה!

אורי ומיכל דנא אמר/ה...

מסכימה עם המחאה! אבל כבר מזמן נאמר שהכל יחסי... וביחס למפלס של צאצאי משפחת דנא אזי הפתיל שלי קצר....

תב אמר/ה...

הי
כיתבו עוד מה נשמע אתכם
נשיקות צביה וגיורא