צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום שבת, 5 במאי 2012

להתראות לקרואטיה היפה, שלום וברוכים הבאים למונטנגרו



עם דרומית קלה וסוול משמעותי, הפלגנו לאורך הצוק והחומות של דוברובניק המהממת, סדורי יציאה ב CAVTAT, ואנחנו נפרדים מקרואטיה היפה ובדרכנו למונטנגרו המסתורית.
הכניסה למפרץ קוטור מרשימה ומרגשת. ארץ חדשה, בה לא טיילנו מעולם, המידע שברשותנו לגבי הסדרי הכניסה, ההפלגה והעגינה קיים ממקורות שונים שלא בהכרח חופפים והפיילוט בוק מ 2008 וברור לנו שאיננו מעודכן.
קשירה ברציף ה COSTUM ב -  ZELENIKA, מצויידת במידע שאספתי בפורום השייט, אני נכנסת ל HARBOURMASTER, נחושה לבקש אישור הפלגה לשבוע. ההוא מצידו, קם בחיוך גדול מכסאו, מושיט את ידו בחום ומברך אותי על בואי למונטנגרו. עם הניירות החתומים הוא נותן לי גם את דגל מונטנגרו וכשאני מודה לו ואומרת לו שיש לי כבר אחד, הוא מושיט לי  10 יורו בחזרה ולוקח את הדגל בחיוך מתנצל ואומר שלרב השייטים אין דגל של מדינתם. המפגש הראשון עם השלטונות הוא נעים, יעיל וחייכני.
לאחר שיוט סקרני בשלוחה הדרום מזרחית של המפרץ, נקשרנו למזח של אחת המסעדות, מול האי STRADIOTI  וזכינו באחת מארוחות הערב הטובות מאז יציאתנו – קלמרי ממולא בגבינה ובייקון ודג טרי ממשפחת הבסים.
מפרץ קוטור

מפרץ קוטור

הפלגה נינוחה ושוב תרגולי ג'ניקר ברחבי מפרץ קוטור ובצהרי יום שישי אנחנו נקשרים לרציף בעיר קוטור. כבר ממרחק ברורה לנו משימת אחר הצהרים – טיפוס לפסגת ההר לאורך החומה ועד למבצר המשקיף על המפרץ המדהים הזה. מדרונותיו התלולים של ההר מכוסים באירוסים סגולים יפהפיים (תחרות קשה לאירוס הגלבוע, ירוחם ושאר החברים הארצישראלים), והנוף הנשקף מהמצודה עוצר נשימה תרי משמע (אפילו קבוצת הצעירים ששעטה לפנינו עצרה כל כמה עשרות מטרים, כאילו כדי להצטלם אבל באמת כדי לשאוף אויר ולנח).
מבט ממצודת קוטור על העיר

האירוסים על מדרונות הר קוטור

פינה חדשה בבלוג - פינתו של אורי לקרוזרים
תקשורת – נשאלנו איך אנחנו מחוברים לאינטרנט ולמייל ברצף. אז  -
א:         אנחנו לא מחוברים ברצף, לראיה מהרגע שעזבנו את קרואטיה אין לנו חיבור.
ב:         הפתרון שלנו בקרואטיה היה לקנות מודם סלולרי מקומי עם דאטה סים (25 יורו) ולרכוש חבילת גלישה בתעריף יומי של 10 קונות ליום (כ 1.3 יורו ליום). בפעם הקודמת שהיינו בקרואטיה המודם הסלולרי הישראלי עבד עם סים מקומי, הפעם זה לא עבד. אך עדיין לתקופה של מעל שבוע זו עיסקה מצויינת. מכיוון שלמפעיל הסלולרי שלנו אין שום חבילות מוזלות לתקשורת עם קרואטיה, רכשנו גם סים מקומי לשיחות, כדי להוזיל את השיחות המקומיות הרבות בזמן ההתארגנות.
ג:          במונטנגרו הפתרון הקרואטי מאד יקר ולפיכך נתחבר דרך אינטרנט אלחוטי בבתי קפה.
ד:         כנראה השיטה הטובה ביותר היא מודם פרוץ שיכול לעבוד עם כל סים בכל ארץ אך זה טרם הוכיח את עצמו.
נשמח לקבל רעיונות נוספים למדינות הים התיכון באשר לתקשורת נוחה וזולה.
עגינה בדוברובניק – דוברובניק היא פנינת האדריאטי אך איננה מסבירת פנים לקרוזר. מרינת דוברובניק (ACI), נוחה מאד אך יקרה (100 יורו ליוםל 13 מטר)  "מרינת"  GRUZ, מציעה רעש רב מהכביש, מהנמל ואף יקרה יותר מ ACI!  למרות שהפיילוט בוק האדריאטי שמציע לעגון במעלה הנהר אחרי מרינת דוברובניק – להלן אזהרה! לא להיכנס עם סירת קיל. הנהר הוא דינמי ושרטונות החול לא מאפשרים כניסה ועגינה. אנחנו בחרנו לעגון במפרץ המרוחק כ 2 מייל מהעיר בשם ZATON VELIKI, (כאלו יש למכביר) דמי עגינה 15-20 יורו ליום, רבע שעה נסיעה באוטובוס לעיר וגם אם פספסתם את האוטובוס  ותיקחו מונית, עדיין תצאו עם  עודף רב! 
הפלגה ועגינה במונטנגרו – להבדיל מ"ההפחדות" של הפיילוט בוק, לשאלתי בנושא השיב ה -HARBOURMASTER בחיוך גדול שאנחנו יכולים להפליג ולעגון בכל מקום שנרצה.
עגינה במפרץ קוטור – מונטנגרו מתפתחת בקצב מסחרר, גם המפות שלנו וגם הפיילוט בוק מאד לא מעודכנים. מומלץ פשוט לשייט סביב המפרץ ולמצוא את המקום החביב עליכם. ישנם הרבה מקומות קטנים שפרשו מורינג, מסעדות חמודות שתמורת ארוחה יאפשרו עגינה ברציף שלהן. כרגע שזה ממש ממש תחילת העונה כולם מנפנפים ומנסים למשוך אותנו אליהם.
עגינה בקוטר עצמה -  אפשרית לרציף/טיילת (יש עומק ומורינג) עולה 34 יורו, או עמידה על עוגן במפרץ, בחינם,  בתנאי כמובן שיש דינגי ומזג האוויר מאפשר.



תגובה 1:

אסף וליאת אמר/ה...

אורי ומיכל,
שמחים לקרוא שאתם נהנים!
הפינה החדשה לקרוזרים של אורי מצוינת.
אם תסכימו, אוכל לקבץ אותה בהמשך כתוספת מעודכנת לפיילוט בוק (מחירים ופרטים נוספים מעודכנים זה לפעמים מאוד מועיל).
תמשיכו להנות!