צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום שבת, 4 ביולי 2015

מפרץ וולוס והאיים הספורדיים - מאי 2015

ב 18.5.15 מפגש בשדה התעופה של אתונה. אורי מגיע מהארץ, אני מגיעה מקפריסין לאחר 4 ימים עוצמתיים ביותר עם "ילדי" כתת מעין שחוגגים השנה יום הולדת עגול והחליטו על בילוי משותף של זכרונות - אבל על כך בפרק נפרד....אנחנו מצטרפים לאתי ועודד סחף שהגיעו לטיול בחצי האי פיליון ויחד ברכב שכור שמים פעמנו לוולוס.הדרך עוברת בנעימים כאשר מדי פעם עוצרים לקנות שקית דובדבנים או לבקר באתר היסטורי הנוצר את גבורת היוונים המעטים על הפולשים הרבים (הפעם אלו הפרסים) - מזכיר מישהו.... 
בוולוס ה"דנא" ממתינה במלוא הדרה.


קרלוס מתייצב מייד כדי להפגין נוכחות אבל ללא שום עזרה פרקטית. לאחר מפגן אקרובטיקה מרשים וטוסיק במים, מגיע אורי לקוקפיט ממנו אפשר לקרב את הסירה לרציף ולהעלות גם את "גברת" דנא והמטען. הסחפים מתמקמים במלון על קו המים ואנחנו נפגשים לארוחת ערב ולאיחולים הדדיים לטיול רכבי נעים לסחפים והפלגה נעימה ל"דנא". בהמשך ווידאנו שכל צד שולח תמונות שמוציאות את העיניים ו/או גורמות לריור מוגבר לצד השני.
הקדשנו יום התארגנות ל"דנא" - מילוי דלק ומים, נקיון יסודי של הסיפון שכוסה בשכבה עבה של הפרשות שחפים והצטיידות במזון ומשקאות. לי הייה אינטרס מובהק שנסיים את כל ההתארגנויות ביום אחד כדי שנספיק לטייל למטאורה בטרם חוברים אלינו חברנו מולי לובושיץ ויוסי גולן להפלגה בספורדים ולסלוניקי.
אז זה הצליח! הייה לנו יום שלם לטיול במטאורה - אזור ירוק ופורח ממנו בוקעים צוקים מדהימים עליהם תלויים בחן רב מינזרים.












פריחות למרגלות המטאורה

ביום חמישי ה 21.5.15,  יוסי מגיע ברכב מסופיה, אוסף בדרך את מולי בשדה התעופה של סלוניקי ויחד הם מגיעים לוולוס כדי לממש סוף סוף את ההפלגה המשותפת שדובר בה רבות במהלך השנים האחרונות והפכה בגלגוליה מהפלגה של 3 זוגות להפלגה של 3 גברים ואחת אשה...
את הערב הראשון בילינו על עגן במפרצון Vathoudhi הנמצא בצד הדרום מזרחי של מפרץ וולוס כאשר אורי מגיש את ארוחת הברבוניות המופלאה שלו - התחלה מעולה לשבוע מופלא!
את הבוקר הקדשנו לסקירת המפרץ מעל גבי ה SUP החדש שלנו - כיף גדול!!, שחיה וסתם הנאה מהיופי שסביבנו. ארוחת צהריים מוקדמת הוגשה לנו על המזח של המסעדה במפרץ Palaeo Trikeri כאשר כולנו במצב רוח מרומם וה"דנא" מרגישה מצויין.
ה"דנא" על רציף המסעדה ב palaeo trikeri

מולי, יוסי ואורי









לפנות ערב אנחנו נכנסים לעגינה במפרץ לוטרקי באי סקופולס כאשר על ראש ההר מונחת לה העיירה GLOSSA. אנחנו משאירים את הטיפוס התלול לבוקר, מפריעים לנהג המונית המקומי בהפסקת הקפה שלו ומגיעים למסעדת AGNATI עליה יוסי קיבל המלצות חמות ומקומות הוזמנו מראש. המסעדה המשפחתית אכן מצדיקה את ההמלצות שקיבלנו עליה. בני המשפחה חמים ומסבירי פנים, המקום יפהפה והנוף עוצר נשימה! אפילו האוכל טעים - שווה!
מסעדת AGNATI


הנוף ממסעדת AGNATI 
בתום הארוחה התעקשו הבנים לרדת למעגן ברגל דרך שביל העיזים התלול והחשוך וספגו ממני קיתונות של קיטורים, טענות ומענות. אם יש משהו שאני ממש לא אוהבת זה ללכת ברגל במסלול חשוך כשבטני מלאה ובדמי זורם יותר אלכוהול מאשר דם.
GLOSSA

למחרת בבוקר פיציתי את עצמי ובעוד הבנים נמים את שנת הבוקר שלהם - שאגב בימים מסוימים נמשכה גם עד 10!!!! אני טיפסתי בשביל התלול אל GLOSSA כאשר נשימתי נעתקת הן מהנוף המדהים והן מהתלילות וקושי הטיפוס.
GLOSSA

בתום הטיפוס נכנסתי למאפיה שמתהדרת במאפים אותנטיים ובתנור אפייה המשרת אותם מאז 1955 וקניתי את כל המאפים המלוחים והמתוקים שיש למקום להציע כדי להוכיח לבנים שאכן טיפסתי לראש ההר....


GLOSSA כפי שהיא נראית מהים - יפה!!
את יום המחרת בילינו במפרץ המדהים ormos panoramou בשחיה, חתירה וסתם הנאה גדולה מהשקט והיופי שסביבנו.









תכננו להעביר את הלילה על עגן במפרץ VOTSI באי אלוניסוס אך בהגיענו אליו הסתבר כי נעשות בו עבודות חפירה ולא ניתן להכנס אליו. בלית ברירה נכנסנו לעגינת לילה בעיירה PATITIRI. גם כאן , כמו במקומות אחרים בספורדים, עגינה ים תיכונית עם ירכתיים לקיר. יש עמדות מים וחשמל אבל אף אחד לא נמצא כדי להפעילן ו/או לגבות כסף. המסעדה הסמוכה איפשרה לנו למלא את מיכלי המים שלנו ללא תשלום ובתמורה שתינו את הקמפרי שלנו אצלם. בכל אשר פנינו מצאנו אנשים חביבים ומסבירי פנים. בהליכת הבוקר שלי אחד הזקנים היושבים דרך קבע על המרפסת הייה בטוח שאיבדתי את דרכי לכנסיה והסביר לי בחן רב כיצד עלי להגיע אליה....עשיתי תנועות בכיוון וכשהוא נעלם מעיני פניתי להמשך הסקירה שלי את האי.
אורי בינתיים קיבל טרמפ מאשת הסופרמרקט שהתעקשה לעשות משלוח אישי לסירה של בקבוקי המים ויתר הקניות.


בילוי יום במפרץ ORMOS TZORTI היפהפה באי אלוניסוס.






המשך לעגינת לילה במפרץ המרהיב STENI VALA וארוחת ערב במסעדה החביבה FANARI.



מסעדת FANARI במפרץ STENI VALA באי אלוניסוס

מפרץ STENI VALA

















בילוי יום במפרץ VASILIKO באי הקטן PERISTERI התארך כאשר כננת העוגן סרבה לשתף פעולה והסתבר שהפיוז שלה נשרף ואין לו מחליף....כישוריו הטכניים של יוסי התגלו כשימושיים ביותר כאשר הוא אילתר פיוז מהחומרים שהיו בסירה ואיפשר את העגינה במפרץ.



לפנות ערב נכנסנו לעגינה בסקופולס המדהימה! טיול ערב וטיול בוקר בסמטאות העיירה הותירו אותנו מאוהבים לחלוטין.
נכון היא יותר מתויירת אבל עדיין יש בה פינות חמד ואנשים מדהימים ואוכל טוב והמון יופי שמושך אליו את התיירים בצדק!!!


בסקופולס נפרדנו מיוסי שחזר לשגרת יומו לא לפני שצילמנו את הירושה שהוא ומולי משאירים ב"דנא"- צנצנת עם בדלי הסיגריות ששניהם שאבו לריאותיהם במהלך ההפלגה.



המשכנו עם מולי לעבר סלוניקי עם עצירת ביניים ללילה ב NEA MOUDHANIA, עיירת דייגים עם רציף לסירות אורחות, מסעדות לרב, סופרמרקט טוב להצטיידות ממושכת - סימנו אותה כמקום טוב להתארגנות לפני היציאה לבילוי בין אצבעות החלקידיקי בסוף הקיץ!
בסלוניקי, פגישה מרגשת עם נירית סלייני על סיפון הפספרטו ושמוליק שנשאר "לשמור" על שתיהן  בעוד קריס עובד באמסטרדם. 
יום עבודות, חיסול והכנת הסירה לעגינה ממושכת במרינה בגשם....לא נעים ובעיקר רטוב....
נראה שלמרות המשבר ביוון, הסירה במרינה בטוחה ותמתין לנו בסבלנות עד שנחבור אליה שוב באמצע אוגוסט.

אין תגובות: