צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום שני, 30 בספטמבר 2013

מכרתים - הביתה!!! FROM CRETE BACK HOME

אחרי השבוע המהנה כל כך עם סלע, דינה ואדם,  היתה הפרידה קלה יחסית, כי ידענו שאנו נשוב ונפגש תוך ימים ספורים בארץ. חיבוקים, נישוקים, הצעירים להרקליון ולטיסה ואנחנו הזקנים - לנקיונות והכנת הסירה להפלגה הביתה.
אחר הצהריים, כאשר הסירה נקיה, ערוכה ומוכנה לקליטת הצוות החדש, הגיע חן, אחי הצעיר, בקבוק קלבדוס ביד אחת, ספר עב כרס בידו השניה, על גבו תיק ועל פניו חיוך של מי שחיכה זמן רב לפגישה עם ה"דנא". לאחר סיור הכרות עם ביתו לימים הבאים, קריאות התפעלות כמצופה מכל מבקר, תדרוך על תנאי מזג האויר מפיו של אורי והבנה כי לא יוצאים לים מיד, כפי שחשב, אלא ממתינים עד שיבשילו התנאים, התישב הנ"ל לכתיבת דו"ח עדכון לזוגה שבבית שתמסור גם חיבוקים ונישוקים לצרור הקטנטנים שכבר מתגעגעים....

חן מעדכן את אילה שהחיבוק בבית נדחה בשלב זה....

התחזית הראתה חזית של 35קשר ו 4מטר גלים בין כרתים לקפריסין וכדי ש"באסת" הציפיה לים שישקוט לא תשתלט עלינו, יצאנו לטיול רכבי לכיוון דרום מזרח האי.

קינוח של יוגורט בדבש בבית קפה הררי מקסים

חן "מאיים" עלינו עם המצלמה השווה שלו

עוד יום באיוס ניקוליוס, ציוד הסירה באוכל, מים ודלק לקראת המסע, הים יורד ומוכן לקבל אותנו אל בין גליו ו...אנחנו יוצאים לחלק האחרון של המסע.
ביום שלישי, ה 24.9.13 בשעה 10:00 בבוקר, אנחנו משחררים את חבלי הקשירה מהמזח באיוס, יוצאים לים, מרימים כוסית ומכבדים כמובן את כל אלי הים, מבקשים את ברכתו של היושב במרומים והסכמתם של שוכני המעמקים, מרימים מפרשים וברוח גבית של 20 קשר יוצאים לכיוון חיפה.
מתרגשים!! בטח שמתרגשים!!
אורי מעדכן את המשפחה והחברים שאנחנו יוצאים לדרך
חן עם המבט של "לרגע הזה חיכיתי"

ולומד את המכשירים לפני המשמרת הראשונה
כפי שאורי הבטיח, יצאנו לים עם גלים של כמטר וחצי ורוח של כ 20 קשר ושניהם הלכו ודעכו לאחר יממה וחצי וככל שהתרחקנו מחופי כרתים והתקרבנו לישראל. כיוון הרוח נשאר יציב ולנו לא נותר אלא לחזק מדי פעם את מערך המפרשים עם מעט סיבובי מנוע, "לקרוא מעט בטעם, לכתוב מעט בטעם", להנות מזריחות ושקיעות מדהימות של גרמי השמיים, להינות מליווי הדולפינים, מארוחות אחרונות בים ולהמתין בסבלנות לקריאה שכבר זמן רב לא שמענו: "חיל הים קורא לכל יאכטה, כל כלי שייט הנמצא ב.....", מה אגיד לכם, עבורנו הימאים, זה אומר שהגענו הביתה!
ומכיוון שתמיד יש הפתעות טובות של הרגע האחרון, אז בעודנו נכנסים למעגן הקישון ראינו דמות מוכרת מנפנפת לנו מהחוף - אברם אורי שלנו, איש הצוות של החציה מערבה, איש מזג האויר של החציה מזרחה, האיש שתמיד אתנו, דואג, מעדכן ומיעץ, בא לקבל את פנינו ולקשור את חבלי ה"דנא" לחוף הישראלי הראשון שלה. וכך זכינו גם בתמונות של ה"דנא" משייטת במימי הקישון ולתמונת סכום שלנו.

BACK HOME - "DANA" AT HAIFA

זהו - אנחנו בבית!

זהו....כמעט 18 חודש היינו בימים ובאוקינוסים, חזרנו הביתה.
נתארגן, נתרגל ובודאי נכתוב מספר מילים לסכום התקופה הכל כך מיוחדת שזכינו לה.