צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום שלישי, 24 באפריל 2012

התארגנות בקורצ'ולה

אחרי חורף שזקני קורצ'ולה טוענים שהייה קר וגשום במיוחד, קיבלה אותנו ה DANA בסבר פנים חייכניות במיוחד. גם לאחר גישוש, מישוש ורחרוח אינטנסיביים לא יכולנו למצוא בתוכה טיפת מים מלוחים או מתוקים הנמצאים במקום לא להם – הסירה נותרה יבשה כפי שהשארנו אותה 6 חודשים קודם לכן. המצברים נותרו מלאים, המנוע – וולוו 75 כ"ס, הניע בנגיעה ראשונה וקלה. מה יש לומר? החששות העיקריים של כל יאכטיונר הנפרד מסירתו למספר חודשים התבדו – איזו הקלה!
התפננו לטפל ברשימת המטלות והעבודות שהכנו לעצמנו (קצת יומרני לכתוב "הכנו" כאשר בעיקר אורי עסוק בלהמציא שלל עבודות ומטלות שלא מביישות סירה בת 30 כאשר הוא שוכח לעיתים שלסירה הנוכחית טרם מלאה שנה...)
מנוע הדינגי שעבר איתנו מיכטת ליאורה והחליט לשבות, נמסר לתיקון לאנג'לו, ששמח לראות שחזרנו אליו לאחר שבסתיו הבטחנו לו כי נשוב. המפרש הראשי הוסר ונמסר ליצרנית שלו Sail1, בעיר SPLIT כדי להוסיף צמצום 3 ואנחנו החלטנו לנצל את הימים שבעלי המלאכה עסוקים וברשותנו רכב, כדי לטייל קצת בארץ המטריפה הזו, במקומות שטרם יצא לנו להגיע אליהם.
לקחנו את הפרי מקורצ'ולה לעיירה Orebic  אשר בחצי האי Peljesac. נופה המדהים של קורצ'ולה נשקף מחצי האי Peljesac:

טיילנו בחצי האי בכבישים הצרים והיפהפיים וממנו לאורך כביש מספר 8, המתפתל לאורך חופיה ומפרציה המדהימים של קרואטיה ובעיני הוא אחד היפים בעולם (וכן... נסענו גם בכביש אמלפי באיטליה, ובgarden rout  בדרום אפריקה ובכביש מספר 1 בקליפורניה ועוד....), לעת ערב הגענו ל OMIS, עיירה שהתאהבנו בה בביקורנו הקודם בקרואטיה. יש בה נהר רחב ידיים, המוזן ממפל רב עוצמה, מבצר מרשים השומר עליה מהצוקים הקרובים ומבצר עוד יותר מרשים השומר עליה מגבוה גבוה...
יש יתרונות רבים בלטייל באפריל, כל היופי הזה הוא שלך, אין תיירים מסביב, אין צפיפות ולכולם יש זמן וסבלנות בשבילך אך מאידך... רב המסעדות סגורות, בתי המלון בשיפוצים והצימירים סגורים כי בעליהם עדיין עסוקים בעבודת החורף שלהם אי שם בזגרב. אבל הקרואטים חביבים ונכונים לסייע לתייר המבקש ללון וגם לחבריהם הזקוקים להכנסה. השמועה עוברת, מושיבים אותנו לשתות ליקר שקדים מעשה ידי המארחת ולאחר מספר דקות מגיע בעל צימר לקחת אותנו.
מסרנו את המפרש ב SAIL 1 הממוקמת ב ACI מרינה בספליט. עברנו בטרוגיר אהובת נפשנו, הצטיידנו באנשובים מומלחים  ומוחמצים בשוק הדגים העשיר. את הערב והלילה בילינו בזאדאר ויום המחרת הוקדש לאגמים והמפלים המופלאים של פארק Plitvicka.

ומסר קטן לקהילת משאבי אנוש עליה נמנים רבים מידידי ורעי, למרות שפרשתי הרי שלא באמת נפרדתי...עובדה, כל המכוניות בקרואטיה נושאות את צמד האותיות HR כי בשפתם, ארצם כלל לא נקראת קרואטיה כי אם HRVATSKA. כך שאת תחילת המסע שלי אני עורכת בחברת קהילת HR....

כבר מגרד לנו בכל הגוף ואנחנו מתים לצאת לדרך. המפרש אמור להגיע מחר בערב אז עוד קצת סבלנות ונשתחרר מחבלי המורינג.