צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום חמישי, 8 ביוני 2023

מרוצ'לה יוניקה לאגרופולי FROM ROCCELA IONICA TO AGROPOLI

עמד לרשותנו שבוע להגיע מ ROCCELA IONICA  לאגרופולי כדי להשאיר בה את הסירה ולטוס לארץ ל"חופש מהחופש" כמו שאנחנו קוראים לפסקי הזמן הללו מההפלגה. והפעם פסק זמן מתוק, כדי לחגוג עם שחר שלנו את יום הולדתה ה -9. זו כבר מסורת בת 11 שנים (מאז שאלון, נכדנו הבכור נולד) שאת עוגת יום ההולדת הילדים בוחרים וסבתא מיכל אופה ומקשטת.

והפעם זו היתה עוגת אוראו טעימה ויפה

הספקנו לעשות מספר סבבי קטיף פטל שחור מהגינה ולהתפעל מהסחלבים שלי שבטיפולו המסור של סלע פרחו בשלל צבעים מרהיבים.

רגע לפני שעזבנו את רוצ'לה ובין מטח גשם אחד למשנהו, צעדנו עם דנית ורודד לעבר מסעדה שציוניה היו גבוהים בתנ"כ הנוכחי הרי הוא חברנו הגוגל מאפ. הגענו למקום שדומה מאד לאולם חתונות ברחוב המסגר. שולחנות ערוכים בגדלים שונים, מפיות מעוצבות, 3 מלצרים בחליפות שחור לבן ו... בלי נפש חיה. אחרי שיצאנו מההלם והתקף הצחוק החלטנו שאולי הגענו לאירוע שלא הוזמנו אליו ורק שכחנו את המתנה, נעתרנו להפצרותיהם של המלצרים והחלטנו לתת למקום הזדמנות. תשמעו – אחת הארוחות הטובות, הנדיבות והזולות שזכינו להן! ובסופה התכבדנו על חשבון הבית בסורבה לימון נפלא, מבחר משקאות אלכוהולים מהעגלה שהונחה לידינו וקפה  כדי שנוכל גם להתגלגל חזרה לסירות במרינה.

כמו פעמים רבות, אחרי הסערה מגיע שקט גדול וגם השבוע שעמד לרשותנו התאפיין בים רגוע רגוע ורוח חרישית עד לא קיימת נשבה. התקדמנו לאורך החוף ודרך מיצרי מסינה לעיירה המקסימה SCILA כשבדרך מלווה אותנו להקת דולפינים שמחה ומשמחת וספינות דייג דגי החרב האציליות שמשייטות עם שלולה ארוכה ארוכה שעליה עומדים בזמן המאבק עם הדג ותורן גבוה עם עמדת תצפית בו עומדים הצופים שתפקידם לגלות את הדגים. מחזה מרשים!

סמטאות שילה יפהפיות וכריך סטייק דג החרב שניצוד באותו יום, הייה מושלם.

מיצרי מסינה

שילה

סירות דייג לדגי חרב

ה GLICO סירתם של דנית ורודד

משילה היפה המשכנו ל VIBO VALENTIA, בדרך הצ'ארט פלוטר שלנו מאבד נתונים וכפתור ההדלקה והכיבוי שלו שמפעיל גם את הרדאר שובת מכל מלאכה. למרבה הפליאה, טכנאי של חברת ריימרין נמצא בעיירה אליה אנחנו מפליגים ואף מבטיח להגיע בשעות אחר הצהריים. וואי וואי, ביקור יקר הייה לנו. הטכנאי קבע את גורל המכשיר ללכת בעקבות הבטריות ושלל החלקים האחרים שאיבדו את חייהם על סיפון הדנא בעונה זו. למחרת הוא התייצב עם מכשיר חלופי משומש במצב טוב והתקין אותו תמורת סכום לגמרי לא פעוט. המתיקו את הגלולה, כריס ונירית שהגיעו לאחר הפלגתם לסיציליה ומלטה. מכיוון שזו מרינת הבית שלהם, הם מכירים כל פינה יפה באזור. יחד נסענו ל PIZZO היפהפיה, ואחרי ארוחת ערב מופלאה קינחנו ב TARTUFO, קינוח מיוחד לעיירה זו – כדור גדול של גלידת וניל ממולא בשוקולד נוזלי ועטוף באבקת קקאו – מושלם!!!

TARTUFO - עונג גדול

בילינו לילה ב CETRARO, לילה במפרץ DINO שחופיו מכוסים בשלל שימשיות בכל צבעי הקשת אשר נשארו סגורות ביום הגשום והסגרירי בו עגנו. בטיול בוקר בדינגי חקרנו והתפעלנו מהמערות הכחולות שנפערו בצוקי האי. ומי ששוכח למלא דלק במנוע מוצא עצמו חותר....

עוד שני לילות במפרצים של SAPRI    ו ACCIAROLI העתיקה והיפה ואנחנו באגרופולי.

אגרופולי

רק עוד פיצה פריטה בנפולי וכבר על המטוס הביתה...

התארגנות זריזה ברציף של מועדון היכטות ואנחנו על הרכבת לנאפולי ומשם הביתה ליום הולדתה של שחר, לאפות, לקשט, לחבק, לנשק ולשמוח עד אין קץ עם ילידנו ונכדנו. בתום 5 ימים של משפחה, חברים, גינה וגם...בואו נודה על האמת , התבאסות מהמצב בארץ, חזרנו לסירה באגרופולי.

בטיסה חזרה היה לנו העונג להכיר את בתיה וגיל תגר, שלמרבה הפלא סירתם עוגנת ממש על אותו רציף שלנו באגרופולי. שמחנו לעשות את הדרך חזרה לאהובות שלנו יחד ולהרים כוסית עם בתיה וגיל, עם ארן נוימן וצוות חברים עליז שהצטרף לסיפון ה NYMERIA.

דנית ורודד המשיכו בינתיים ופותחים לנו ציר באזור אמלפי, קאפרי והאיים מול נאפולי ואת מקומם לצד הדנא תפסה ה ROMEMA עם דניאל ורנן, שמכאן נטייל ונפליג יחד עד שנסגור את הפער ונחבור שוב לדנית ורודד ונהייה צי של 3 סירות. בינתיים כבשנו את מצודת אגרופולי וטילנו בסמטאות העיירה המתוקה הזו היושבת על הצוק.