צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום חמישי, 3 ביוני 2021

האיים הספורדיים

 

כשחזרתי מההפלגה המסורתית של בוגרי י"ב מיוון (לפני כמעט 50 שנה) אמרתי לאורי: "פעם, כשנהיה גדולים ויהיה לנו בית משלנו אז הוא יהיה בית לבן עם גרניום אדום מסביבו, כמו ביוון". לימים, כשגדלנו וקנינו את ביתנו בחיבת ציון, היתה לו גינה שתפארתה הוזנחה במהלך השנים, הוא ניזקק לשיפוץ מאסיבי וקירותיו החיצוניים היו שפריץ ורוד. התקציב לשיפוץ הייה דל ומבחינה טכנית לא היתה סיבה לטפל דווקא בשפריץ החיצוני, אבל שנינו ידענו שאין מצב שהבית הזה ירגיש כמו הבית שלנו אם קירותיו לא יהפכו להיות קירות טיח לבנים. וכך היה. הרעפים נשארו רעפי הבית המקוריים, הגינה חיכתה מספר שנים עד שהיה תקציב לשקם אותה אבל הקירות הפכו לבנים בטרם עברנו לגור בו, והגרניום והבוגנוויליות הן חלק בלתי נפרד מהחצר שלנו.

ראיתי בתים רבים בימי חיי, בתים שתוכננו על ידי טובי ומפורסמי האדריכלים בעולם, בתים בסגנונות וגדלים שונים ועדיין הבתים שאני הכי אוהבת, שהכי מרגשים אותי ושאני הכי מרגישה בבית כשאני לידם או בתוכם הם הבתים הלבנים עם הגרניום האדום, הבוגנוויליה על שלל צבעיה ואם יש ים באופק אז הכל מושלם. התמונות הבאות מבטאות מעט ממה שאני מרגישה כשאני מסתובבת בסמטאות היווניות.


 


















במפרץ היפהפה, STENI VALA, פגשנו את שושי ויאיר רוטשילד עם אילנה ומשה נבות על סירתם IMAGINE LEE

 






בילינו יומיים מקסימים עם הרביעיה החמודה כאשר גם הסירות נהנות זו בחברתה של זו.


בעל הסופרמרקט המקומי ובעלי המסעדות ידעו לספור בדיוק את מספר הסירות שעגנו אצלם מאז הוסר הסגר. הם כולם מסבירי פנים ורעבים לאורחי הקיץ. כיף להיות מבשרי השיגרה והשפיות עבורם ולהנות מהכנסת האורחים שלהם. טילנו קצת, שחינו קצת, חתרנו קצת, קישקשנו הרבה, אכלנו המון ושתינו לא מעט.








ה
IMAGINE LEE וציוותה המשיכו לכיוון החלקידיקי ואנחנו הפלגנו לסקופלוס. סקפלוס היא אחת העיירות היפות ביוון. סמטאותיה לבנות ונקיות, מתפתלות על צלע הר, פה ושם בוגנוויליה בוערת או גרניום מעטר את הקיר הלבן. מסעדות מעולות ומעגן רחב ידיים שהעגינה בו בטוחה ונוחה. יש לסקופלוס שתי מגרעות. האחת היא שבעקבות יופיה עוצר הנשימה היא מושכת אליה תיירים רבים ביניהם רבים שמגיעים על סירה שכורה אותה הם מפעילים לבד. אני באמת לא מהיהירים אבל הצ'ארטריסטים בדרך כלל מאופיינים בנסיון מועט, הגורם לבלגן לא קטן בזמן הגישה שלהם לרציף, כאשר הם תולשים ומרימים עוגנים של סירות אחרות ומאיימים בהתנגשות בכל מה שעוגן סביבם  ומאידך הם מצויידים בהמון אנשי צוות שמייצרים רעש והמולה. המגרעה השניה היא שפעמים רבות נושבת שם רוח מאד מאד חזקה שגורמת ל"דנא" לגנוח ולהיאנח ולאורי ולי להיות דרוכים וקשובים גם בשעות הקטנות של הלילה. אבל אלו שתי מגרעות שמורידות את הציון הכללי של סקופלוס בנקודות בודדות בלבד והיא עדיין אחד המקומות השווים.

 












ואחרי הרוח והגשם, זכינו גם לקשת מרהיבה ושקיעה מדממת.



המשכנו לסיור מפרצים סביב סקופלוס, 


ואנו בדרכנו לסקיאתוס בה נקבל מחר בערב את אורחינו הראשונים בעונה – אורו ודליה.

שיהיה סוף שבוע נעים.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

תמונות ממש מדהימות. הסט הראשון נראה כאילו צולם בחיבת ציון. כאשר תחזרי הביתה אני ממליצה שתדפיסי כמה צילומים ותעשי תערוכה. אני ממש מקנאה, ולא עוזרת העובדה שיכולתי להיות אתכם בסוף החודש וזה לא יקרה.😪

אורי ומיכל דנא אמר/ה...

אכן ממש חבל שלא תגיעו :-(