צרו איתנו קשר במייל:

כתבו לנו למייל שלנו: dana@memail.co.il

יום חמישי, 21 ביוני 2012

מסיציליה לסרדיניה



לאחר הפרידה המרגשת מרובי ונגה, החלטנו שבעצם מיצינו את סיציליה בשלב זה של המסע. בעיקר בגלל העובדה שאין בה כמעט מפרצים וכל עגינה כרוכה בכניסה למרינה, מה שמצריך מאיתנו תכנון מראש של לאן להגיע ומתי – ומזה בדיוק ברחנו כשהחלטנו לפרוש מעולם התעסוקה ולעבור לחיים בסירה... כמו כן עגינה במרינות מגדילה מאד את העלויות, ומי שבחר לפרוש כדאי שיתחיל להסתכל מה יש לו בארנק....
בחינת מזג האויר אישרה שניתן להפליג לאורך החוף הדרומי של האי ועם מספר עגינות ליליות בערי החוף, ניתן יהיה להגיע לסרדיניה ב 4 ימים. במזג אויר נאה ורוחות חלשות בדרך כלל הפלגנו בין 60 ל 80 מייל בשעות האור כאשר בלילות נכנסנו לעגינה MARINA DI ROGUSA, עיירה קטנה ולא מעניינת (באשר לעגינה, ראו פינתו של אורי), ב SCIACCA, עיר יפה שמהמעט שהספקנו לראות בערב, מתפרנסת היטב מדייג , בנמל עגנו עשרות ספינות דייג גדולות ומקרמיקה מצויירת המשובצת בחן רב ברחובות, במדרכות ובבתי העיר וכמובן מוצעת למכירה בחנויות. הלילה האחרון עבר עלינו ב TRAPANI  היפה שרחובותיה רחבים ונקיים, בתיה וכנסיותיה יפהפיים, הבארים והחנויות מודרניים ומעוצבים בשיק רב והמסעדות – שפתיים ישקו!
כמעט והתפתינו להכנס ל LICATA, שעבורנו היתה הנציגה היחידה שהכרנו בסיציליה. ל LICATA , הגענו בקיץ 1977 כאנשי צוות על סיפונה של ה FAIR SARAH  (שרה הנאוה), סקונרית ענקית (103 פיט), עשויה כולה מעץ טיק, גילה המדויק לא זכור לנו אבל היא היתה בהחלט ותיקה ולמודת נסיון ואפילו  "גויסה" במלחמת העולם הראשונה לצבא "הוד מלכותה" לשמש כספינת מלחמה. אנחנו הצטרפנו אליה בפיראוס (יוון) מספר שבועות לאחר שנרכשה על ידי גברת אמריקאית זקנה (בת 50) שרכשה אותה כדי להעבירה לקריביים שתשמש כצ'ארטרית. הגברת היתה עסוקה בלרהט וליפייף אותה והסקיפר האוסטרלי שלה חיפש צוות שיסייע לו להביאה בשלום לגיברלטר. אנחנו התאמנו לו ככפפה ליד. לימים הסתבר לנו שהוא חזר ערב אחד ללוסי, בעלת היאכטה, ואמר לה בשמחה "מצאתי לנו צוות! הם זוג נשוי, מנוסה מאד, הוא חצה כבר אוקינוסים, היא יודעת מה היא עושה על הסיפון וגם תוכל לעזור לך במטבח, יש רק בעיה קטנה אחת – תהייה לנו הפלגה מאד שקטה". "מדוע"? שואלת לוסי, "אה" משיב לה הסקיפר, "הם לא מדברים אנגלית, וגם... לא נוכל להכנס למרוקו כפי שרצית כי הם גם ישראלים".... בים,  כמו תמיד, הקפטן הוא שמחליט וכך מצאנו עצמנו עובדים ימים ארוכים על סיפונה כדי להכינה למסע, כאשר לאט לאט הסתבר להם שלפחות אני מדברת אנגלית – אמנם ברמה של תיכון קיבוצי אבל מדברת, ולאחר שאורי הפגין את כישורי הטיפוס שלו על התרנים האימתניים של היאכטה ושנינו הפגנו את הידע שלנו בימאות וספנות, נראתה להם הבחירה כבחירה מוצלחת. באחד הימים הצטרף גם קן, בחור קנדי צעיר שראה את הים בפעם הראשונה כשמלאו לו 18, הגיע לפיראוס לאחר מספר חודשים של קטיף פלפלים בערבה הישראלית ומיד כרת ברית עם אורי – הוא ילמד את אורי אנגלית ואורי ילמד אותו ימאות. כעדה לתהליך כולו אני מוכרחה לציין שלאחר מספר חודשים, אורי בהחלט פטפט באנגלית, באשר לימאות של קן – אני לא הייתי יוצאת אתו לבד לים....
ב LICATA של סוף שנות השבעים הייה רציף ארוך שאפשר לסקונרית שלנו לעגון  long side ולתושבי העיירה לעמוד פעורי פה אל מול הענקית הזו שעל סיפונה התרוצצו  3 אנשי צוות שעליהם מנצח אחד סקיפר ואחת גברת צבועה בבלונד עם כפפות על ידיה. ברחובות העיר הסתובבנו במשמרות כדי לא לנטוש את היאכטה לעיניהם ורגליהם הסקרניות של תושבי LICATA שלא היססו לנסות ולעלות עליה בכל רגע שהפננו את הגב.
ועוד נשוב ונספר על ה FAIR SARAH , כאשר דרכנו יצטלבו בשלה.
ההפלגה לסרדיניה היתה חוויה מענגת במיוחד, רוח קלה נשבה ונשאה את ה DANA במהירות של למעלה מ 7 קשר, להקות של דולפינים ליוו אותנו בבוקר, בערב, בלילה ושוב בבוקר שלמחרת, כשבכל פעם מחדש הן מעלות חיוכים ענקיים על פנינו ומרתקות אותנו אליהן בתעלולים ובקפיצות שלהן.
זהו, 24 שעות ואנחנו בעולם שונה, מפרץ VILLASIMIUS בסרדיניה, עגינה על עגן, מים טורקיזיים נקיים וצלולים, חוף לבן, מלון, מרינה וקמפר גדול בקרבת מקום, כך שאם צריכים קניות או סתם רוצים לראות אנשים – אפשר.
מפרץ VILLASIMIUS



ה DANA במימי הטורקיז של מפרץ VILLASIMIUS




מיכל דגה את הסרגוס ("זגלאון") הראשון שלה!




 לסכום ההפלגה בסיציליה – אהבנו את סיציליה, על אנשיה, שרגע אחד מוכנים לחנוק אותך אך במשנהו, אם רק תבקש עזרה, הם יצאו מגדרם כדי לתתה לך, האוכל והגלידות שלה, העיירות הברוקיות, הנופים, הר הגעש האימתני שלה, הנמלים הסואנים, הדייגים ובכלל... אבל העובדה שכמעט אין בה מפרצים נוחים לעגינה, מכוונת לסוג מסוים של מסע שפחות מתאים לנו ובכל זאת אהבנו את סיציליה ואנשיה!

פינתו של אורי לקרוזרים
MARINA DI RAGUSA  - מרינה גדולה ומסודרת כולל רציף דלק, שמורה ומוגנת. תעריף עגינה יומי בינוני. הם עושים מאמצי שיווק אדירים להשארת הסירה אצלם בחורף ושווה לבדוק את המחירים בבוא העת. מקום מתאים להשארת הסירה למספר ימים  ויציאה לטיול באי.
SCIACCA – המרינות הקטנות נמצאות בתוך נמל דייג גדול ו"ריחני" במיוחד. המרינה שבחרנו בה היא Lega Navale , מחיר העגינה זול, הצוות מדהים בשירותיות ונחמדות שלו, המרינה (שזה בעצם שני רציפים קטנים) מסודרת נעימה  ומוגנת. המרינה הסמוכה לא פחות טובה.
TRAPANI – מספר רב של מרינות בתוך הנמל הגדול. אנחנו עגנו ב Marina Arturo Stabile, לאחר התמקחות המחיר הייה בינוני. המרינה מוגנת ושמורה.
ככלל,(באיטליה) רצוי תמיד להתקשר מראש ולהתעקש לקבל מחיר בטלפון או ב VHF כי לאחר שהסירה קשורה לרציף המחיר גבוה יותר משמעותית, עד כפול ממה שיגידו בטלפון.

לא יכול להתאפק ואספר לכם דבר שאיננו קשור כלל  לקרוזרים או לימאים בכלל. הדברים אמורים במיוחד לפורום הפאב של ימי ג' ול"פרסרים"  אחרים באשר הם. מדובר בסנדביץ, כן רק סנדביץ אבל...
זה קרה ביום שנסענו לגלוש בדרך לעיירת החוף POZZALLO השעה:14:00 ולא אכלנו כלום מאז אתמול, עצרנו בפונדק דרכים, נראה תמים בהתחלה. כזה של נהגי משאיות אבל בפנים נמצא תנור (קמין עץ) ענק ודלפק עגול ומרווח מסביב.  הלחם שזה עתה נאפה, דומה קצת לפיתה ענקית . קוטר: 40 ס"מ, עובי: 4 ס"מ. את הנ"ל חותכים לשני חלקים (עליון ותחתון) כמו כריך. על שני החלקים מורחים המון שמן זית, עליו שיכבה של גבינת צאן מקומית , עליה פרוסות שינקן ופרשוטו, עליהם ירקות לבחירה  מהגריל, עליהם שכבת פרמזאן ובסוף, למעלה לבחירה רטבים שונים כגון: חסילונים קטנים במיונז, בצלים מוחמצים, שום כבוש וכיו"ב עוד.  אני הלכתי על צנוע, עגבניות מיובשות בשמן ופלפל חריף. על כל זה שמים את החלק העליון של הכריך, הוא כזכור משוך גם כן בשמן זית ומכניסים לתנור ל: 8-10  דקות ואז מוציאים , חותכים ל: 6 משולשים (כמו פיצה) ותאמינו או לא... נפגשים עם מיכאל וגבריאל, מלאכי השרת...

תגובה 1:

ענת מנור אמר/ה...

היי מיכלי ואורי,
הבלוג שלכם הולך וגדל והוא מקסים, כיף לקרוא על הקורה אתכם ולראות המחשה בתמונות.
כנראה שעיתון הארץ גם כן עוקבים אחריכם כי יש בסוף השבוע כתבה בגלירה על סרדיניה. הנה הלינק לכתבה http://www.haaretz.co.il/gallery/trip/1.1737292
שיהיה שבוע נפלא
ענת